søndag 7. mars 2010

Bye bye vinter! (får vi håpe)

Hei å hopp!
I dag våknet jeg til regn og pluss-grader! Herlig herlig! Selve været er ikke så herlig, men tanken på at nå er det ikke lenge til vår, den er herlig! Så nå håper jeg bare at temperaturen holder seg på pluss-siden og at snøen forsvinner (ifølge værmeldinga blir det IKKE slik, men det tenker vi ikke noe på nå, hysj).

Jeg, Kasper og Mathias trillet nedover til Levanger-hallen for å se Pål (min bror) spille håndballkamp. Regnet hadde begynt så smått å ta knekken på det hardpakkede veilaget, men det gikk helt greit å gå nedover. Brodder er tingen;)
Desverre ble det tap (nok en gang) for laget til Pål, men de var ved godt mot likevel. Utrolig at de klarer å ha det morsomt og holde motet oppe selv om de taper alle kampene.. Jeg er imponert.

Kasper og Mathias fulgte med på kampen med store øyne, så det spørs om det kanskje blir håndballspillere av dem? (nei nei nei, sykkel eller fotball!!!)
Å gå hjem var ikke like lett som å gå dit. Det var glatt med stor G, men takket være mine fine brodder som var ute på jomfruturen sin, var det ikke noe problem å komme seg hjem. Et godt kjøp jeg har gjort der ja.
 
  
Ikke akkurat det lekreste syn, men såå snedig:) 

 For meg så gjør det ikke noe at det bli slapsete og glatt i histen og pisten, så lenge vinteren går i dvale. Nå begynner jeg å bli rimelig lei av all snøen og kulden. Skjønner godt at mange ski- og snowboard folk vil ha snøen lengre, men for meg som er småbarnsmor er ikke denne årstida så veldig gunstig:
Hver gang jeg skal utom døra med ungene og det er -5 eller kaldere, må de pakkes på flere lag med klær (strømpebukser, ullbukser, body, gensere, boblejakker, luer, votter, buffer og skinntøfler) og ligge i termoposer i vogna. Over termoposene har jeg store fleecepledd (Kometkameratene) for å gjøre det lunere. Er det sterk sol, bruker jeg å ha på UV-filter (slags insektsnett) for å stenge sola uta. Kjempesnedige greier. 
Så, om det kunne blitt mildvær og skikkelig vår nå, ville jeg blitt kjempeglad. For en befrielse!! Gleder meg til sommeren, for da kan jeg bare ta på meg et par sandaler og gå ut på trappa, uten å være redd for å fryse ihjel.


Ellers i dag, så har Kasper og Mathias vært skikkelig grinete og sure. Vet ikke hvorfor, men når mamma, pappa og Pål kom på besøk var det som blåst bort. Da var de plutselig skikkelig blide.. Jaja, sikkert lei av mamman sin. De ser jo meg hele tiden, så da er det ikke så rart. Jeg blir jo lei av meg selv noen ganger..:P
Mamma hjalp til med kveldsstellet og Pappa tok oppvasken min. Herlig herlig, føler meg skikkelig bortskjemt!


Resten av kvelden skal jeg bare slappe av foran tv'n og spise kveldsmat før jeg finner senga. Har et brød i ovnen (sånn halvstekt, veldig snedig) som er straks ferdig, så det blir sikkert nystekt brødskive med brunost på:) Jeg tror nok ikke det blir senkveld på meg, for det er jo en ny dag i morgen:):)


 
Snaaart ferdig!!


 

1 kommentar: