tirsdag 16. mars 2010

På jakt..

..etter dagmamma.
Nå er det ikke lenge til jeg begynner på jobb igjen (25.mai, hjelp!!) og jakten på dagmamma er i full gang. Har hatt inn en annonse i lokalavisa med 4 innrykk og hvor mange ringte? En.. Hun er veldig trivelig og godt vant med barn, jeg var hos henne selv da jeg var lita, men det er et stykke unna. Blir en del kjøring.. Men jeg har sagt til henne at hvis det ikke dukker opp noe annet som er nærmere, kan jeg gjerne ha Kasper og Mathias hos henne. I går var jeg å satte inn en ny annonse, denne gangen i Trønder-Avisa med 4 innrykk, så nå er det bare å vente å se. Tviler på at noen ringer egentlig for det kryr ikke akkurat av dagmammaer for tiden, og så er det ikke så lett å få plass til to..

Så på søndag (eller før) blir det nok å ringe tilbake til hun som har ringt og gi beskjed om at hvis hun fortsatt vil og har plass begynner guttene hos henne i mai. Tror de må begynne så smått fra starten av mai sånn at både jeg og ungene blir vant til å være borte fra hverandre. Gruver meg litt, eller egentlig ganske mye både til at de skal være borte og til at jeg skal begynne på jobb. Har ikke jobbet på over 1 år nå, og alle de "gamle" kollegaene mine er borte og erstattet med nye, til og med sjefen. Så nå er det bare jeg som har vært med siden oppstarten på caféen.. Litt skummelt å tenke på..  Men det går sikkert bra:) Forvent det værste, håp på det beste er mitt motto:) Da blir det som regel ingen skuffelser.

Nå ligger Kasper og Mathias ute i vogna og sover. Skulle så gjerne ha vært ute å trillet en tur men det har kommet så mye snø og brøytebilene har enda ikke vist seg, så det ser litt mørkt ut. Når vogna kjører seg fast på gårdsplassen, er det mye snø.. Så, istedet for å sitte her å være lat, skal jeg benytte anledningen til å gjøre litt husarbeid mens jeg har huset "for meg selv".

Ha en fin dag alle sammen:)

2 kommentarer:

  1. Koffer ska du ha dagmamma? Eg tænke: e itj barnehage d som e mæst brukt no i dag?:) E d dyrar/belliar? Hmm.. Her kjæm æ-e-ikke-mor-sjøl-spørsmålan-minj:p Haha..

    SvarSlett
  2. Hehe, bare å spør d;)
    Jo, skuilla egentlig hatt dæm i barnehage, men opptaket e itj før i august. Har søkt plass men fra mai t august (vess dæm får plass) må æ ha ainna barnepass.

    D e dyrar å ha dæm i barnehage for da får'n itj kontantstøtte(3300 per barn fra dæm e 1 år t dæm bli 3), men kain få redusert støtte vess dæm itj har 100% plass. Kain få støtte t utgiftan da, men d går vel på ega inntekt, utgifta osv.
    E dæm t dagmamma får'n fuill kontantstøtte pluss at'n kain få tilsynsstønad. Så økonomisk lønne d sæ å ha dæm t dagmamma. Men d likaste e barnehage læll, for da får dæm omgåes mang ainna onga på sin egen alder.

    Ska værtfaill sjå koss d går t dagmamma'n først, åsså vurder litt t høstn om dæm ska i barnehage eller om vi sætt ut d et år. Kain hend d bli litt my for dæm å bynn i barnehage så tidlig å, i å me at d kain hend dæm e litte tander pga prematuriteten sin..

    SvarSlett