torsdag 11. mars 2010

Travle dager

Liten update:
Holder fortsatt på med brødskive-spise-trening, så nå har vi begynt å spise brødskive og drikke nutramigen (melk) til frokost hver dag, noe som går kjempebra så lenge det er jordbærsyltetøy på:P


I går var vi på helsestasjonen både for kontroll og informasjon om tannhelse. Julie var med oss, siden det er litt vanskelig å dra alene med to små tunge gutter og hele greia kom til å vare 1 time. Tannpleieren var der og informerte litt om pussing og viste skrekkbilder fra råtne tenner. Guffent å se på, men veldig informativt. Alle ungene (var 4 tilsammen) fikk en tannbørste hver, så nå tror jeg vi har 8 små tannbørster hjemme.. Men, kjekt å ha:)
Ifølge vekstkurvene til Kasper og Mathias følger de den korrigerte alderen sin (8 mnd nå) som de skal.
Kasper veide 8965 gram og var 73 cm mens Mathias var 9355 gram og var 74,5 cm. Begynner å bli store gutter nå.

Julie ble med oss hjem for vi skulle på Backlund senere og møte Anita som vi jobbet sammen med på Opus. Det var kjempetrivelig å "henge" sammen igjen, og snakke om alt mulig mellom himmel og jord. Fant ut at jeg ikke har vært med på en slik Backlund-runde siden jeg var gravid, og det er jo snart 1 år siden:O Tiden flyver av sted.

I dag var vi sammen med Julie igjen:D Tok med Kasper og Mathias på Magneten. Planen var at hun skulle kjøpe seg kjøkkengardiner, men utvalget var ikke det beste (gammeldagse med blomster osv, typisk "kjerring-gardiner"). Istedet ble det til at vi kjøpte oss like sett-sammen-selv-og-vær-kreativ-armbånd. Kjempestilige, men jeg har enda ikke fått ferdig mitt.. Kan ikke skryte på meg slike kreative hobby-evner, men de kommer nok.. En dag..
Slik skal det bli når man er ferdig:) 

Kasper og Mathias fikk seg strømpebukser med dinosaurer og capser. Jeg hadde glemt å ta med leker til dem, så det ble at de fikk seg en tøybil med tutelyd hver. De ble ganske populære.

Julie ordnet seg frisørtime og mens hun klipte seg møtte jeg på Sverre på Opus, så da ble det en liten kaffepause:)
Da vi kom hjem var ungene helt i hundre og jabbet, hylte, lo og lekte som bare det. DA SKULLE JEG HATT VIDEOKAMERA!!!!
Julie var så snill og lagde mat til meg og Roger, kyllingfilet med ris og bernaise. Det var kjempegodt. Mathias var "kjøkkenhjelp", satt i stolen sin og fulgte med på alt Julie gjorde, så nå er det gode utsikter til at jeg kanskje får en kokk i familien.
Hadde en liten badestund før kvelden. Satte badebaljen i badekaret og Kasper og Mathias fikk bade sammen. Har prøvd dem sammen i badekaret også, men foreløpig sitter de stødigere i baljen. De plasket, plasket og plasket, så jeg som satt og hang over badekarkanten ble nesten like våt som dem. Men de hadde det kjempegøy og lekte seg sammen og det er det som teller:)

Pappa kom en tur på besøk og lekte og herjet med ungene. Noe alle tre satte pris på:)
Kasper og Mathias har vært i kjempehumør hele dagen, og det har vært så herlig. Dette har vært en kjempedag, og jeg håper de er slik i morgen og alle dagene etter.

KULE MED CAPS

  
 Kasper spekulerer..

 Mathias begynner å bli trett etter en lang dag..


2 kommentarer:

  1. Kjøp dg videokamera NO! Ellerså kjæms du te å anger på ætt du ikke kjøpt.. Ferr dæm væks fort der guttan;)

    Håpa d går bra me dåkk:):):) Go'hælg:D

    SvarSlett
  2. D e ferræst'n VÆLDI artig å hør om brødskivetræning:)

    SvarSlett