fredag 19. mars 2010

Snart helg!

De siste dagene har jeg hatt det så travelt med å være husmor og mamma, så det har ikke blitt tid til å blogge noe.

Onsdag 17. mars hadde vi 11-mnd dag i huset. Hurra!! Nå er det bare 1 mnd til Kasper og Mathias blir 1 år. Som tiden flyr! Dagen gikk med til å drikke altfor mye kaffe, for jeg fikk besøk av Sverre, og så kom Jon Arne på ettermiddagen når han var ferdig på jobb. I løpet av dagen klarte jeg å pådra meg en kraftig hodepine, som fortsatt henger i. Hater å ha vondt i hodet, for man blir så redusert. Men, det går da over, forhåpentligvis:)
Mamma kom på kvelden å hjalp til med å bade ungene. De fikk sitte sammen i badekaret, noe som de synes er kjempemorsomt. Det er litt glatt noen ganger så vi har hatt et par episoder med skliing, men har enda ikke fått hodet under vann og den store skrekken (BANK I BORDET).
Mathias "pusser" tennene og ser på tv:)
Kasper er opptatt med å leke og hadde ikke tid til å bli tatt bilde av.
Mathias
Kasper
I går, torsdag, tok jeg med Kasper og Mathias på Magneten. Vi kjørte bil nedover siden føret var helt elendig. Slapsete og vått, men selve været var egentlig ganske fint. Jeg kjøpte meg en tunika og noen smykker for jeg skal i 60-års dag i helgen og har egentlig ingenting å ha på meg. Har mange finbukser, men de har vokst fra meg, så jeg tror jeg kjører tights og tunika i morgen. 
Tok også endelig mot til meg og  kjøpte meg nikotinplaster, for nå MÅ jeg slutte å røyke. Kjenner at overskuddet daler sakte men sikkert nedover, og det samme med vekta. Og nå må jeg begynne å legge på meg litt (eller en del), og den eneste løsningen er å slutte å røyke. Har prøvd flere ganger tidligere uten hjelpemidler, men denne gangen skal jeg klare det. Kommer til å savne røyken og "friminuttene", men det er ingenting når jeg tenker på hvordan helsen min kommer til å bedre seg.

Kasper klarte selvfølgelig å slenge fra seg smokken sin en eller annen plass på kjøpesenteret så vi måtte på Ica og anskaffe en ny. Der klarte jeg ikke å stå imot fristelsen, så Bruce Willis ble med hjem..
Jeg er litt svak når det gjelder Brucern.. Digger mannen! Spesielt i den siste Die Hard-filmen, der er han helt RÅ!! Gleder meg kjempemye til i kveld, for da skal han inn i spilleren og fram på skjermen. Jeg kommer til å være helt fortapt fra begynnelse til slutt!

I dag har jeg ikke gjort så mye. Støvsugd hele leiligheten mens Kasper og Mathias sover ute i vogna. Skulle egentlig vært ute og gått, men hodet er ikke helt greit enda og så har jeg ganske mye jeg skulle gjort. Husarbeid husarbeid husarbeid. Det tar ingen ende. Men, sånn er det. 

Jeg har også begynt å lese den siste boka til Dan Brown:
Har ikke kommet så langt enda, men er oppslukt og klarer så vidt å legge den fra meg. Takk og lov for at jeg har to som sier ifra, hvis ikke har jeg sittet med nesen i boka helt til jeg hadde blitt ferdig. 
Har lest tre bøker av Dan Brown tidligere: Da Vinci kode, Engler og Demoner og Iskaldt bedrag og synes de er kjempebra. Han skriver på en fengende måte og har med både spenning og fakta. Kapitlene er ganske korte, noe som deler opp bøkene veldig, men han klarer å begynne å avslutte kapitlene på en sånn måte at man legger ikke merke til det før man tenker over det. Jeg gleder meg til å fortsette med lesingen og håper han gir ut flere bøker. 

Nå skal jeg prøve å fortsette med husarbeidet mitt:)
Ha en fin dag videre:)

2 kommentarer:

  1. Dan Brown's siste bok e utrolig bra, den anbefales æ lest ut a på en dag næsten fordi æ vart så hekta på historien. Han skriv så utrolig bra.

    Så koselig å sjåh Kasper og Mathias, dæm sjer så aktiv og nysgjerrig ut, og nett e dæm og :)

    stor klem

    SvarSlett
  2. Æ tar dein sånn pø om pø æ. 5 sia nu å 20 sia da. Får liksom itj sitti i ro å fred længer:P Men d æ har lest fram t nu e knaill bra:D Farlige bøker egentlig, for ein klare jo itj å riv sæ laus;)

    Kasper å Mathias e ganske så aktiv nu ja. Krabba 10 cm i dag (æ målt)!!! Åsså e dæm veldig gla i å hør sine egne stemma, så her kaukes d ganske my for tia:P Men artig da. Virri vær vess dæm itj hadd rørd sæ eller laga ein lyd. D fins mang sånne onga å..

    Håpe du kose dæ i Newcastle!! Såg på bloggen din at du har fått dæ sommerjobb!! Så bra:D Gla på dine vegne:D Vente på oppdatering, så du må bare lægg ut etter kvart:)

    Stor klæm tebake:)

    SvarSlett