torsdag 18. februar 2010

10 mnd!!!

Pga dårlig (les dritt) internett-tilgang ble det ikke noe blogging i går..

 
I går (17. februar) ble Kasper og Mathias 10 måneder!! Tenk at tiden har gått så fort! Syns ikke det er så lenge siden jeg lå i en hard seng og presset for harde livet..:P

Var på kontroll i går, både helsestasjon og fysioterapeut. Har oppfølging gjennom fysioterapeuten pga at de er født for tidlig. Hun sjekker dem hver mnd, for å se om de utvikler motorikken rett og i riktig tempo. Noe de heldigvis gjør. Ingenting å utsette på noen av dem:D
På helsestasjon ble det både veiing og måling. Kasper veide 8600 gram og var 71 cm, mens Mathias veide 9040 gram og var 73 cm. Begge har gått opp 600 gram på 1 mnd, noe som er veldig bra:D

Etter kontrollene var begge guttene helt utslitt, så de fikk ligge i vogna og sove litt mens jeg var på nav. Har aldri vært misfornøyd med nav tidligere, men i går var det helt håpløst. Ingen kunne svare meg på noen ting, om hvordan det blir når jeg begynner på jobb igjen og hvor mye jeg kan få i stønad siden jeg er enslig mor. Men det ordner seg vel med tiden:)
Var innom butikken til pappa for ungene sov enda, sto der i rundt en halv time og snakket med ham.
Kasper og Mathias sov og sov. Til og med mens jeg satte dem i bilen.. Enn om de kunne hatt et sånn sovehjerte når de skal legge seg for kvelden?
Resten av dagen gjorde vi egentlig ingenting. Lekte oss og spiste mat, før ungene tok kvelden og jeg parkerte foran tv'n..
 
Kasper

 
 
Mathias

I dag har jeg vært hos kommunen og hørt om jeg kan få bostøtte hvis jeg kjøper meg leilighet.. Det får jeg ikke pga inntekten min er for høy. Skit au, det går nok likevel;)
Var også innom banken og hørte om boliglån. Fikk veldig positiv respons, så nå er jeg i gang med å skaffe meg egen bolig. Vet ikke hvor lang tid alt tar, men det ser veldig lyst ut:D

Julie kommer senere i dag på sleepover! Jippi, jeg gleder meg! Skal bli kjempemorsomt!

3 kommentarer:

  1. Så artig ætt du e på tur te å kjøp dg leilighet:) Finn eg den nånn plass på nætte? Eg tippe d e ei av nyleilighetan på Nossum?:) Fins dæm på finn.no eller nåkko?

    SvarSlett
  2. E på finn.no ja, side 3 på Levanger trur æ.. Bare plantegninga som legg ut, for dæm har itj bynt å bygg einda. Men e itj heilt sekker på om d bli der einda. Spørs på lånekostnada å boutgifta osv. Men d e kanskje ei æ kjenne som ska sæll ei leilighet på Nossum, eller lei ut, finn ut meir i løpet tå hælga. Bare æ kjæm mæ bort ifra sokkeln å teppegølve æ, så e æ fornøgd:)

    SvarSlett
  3. Får du te å send mg en link da?;) Ferr eg e så dåli på å finn sånnt sjøl:p

    SvarSlett