tirsdag 16. februar 2010

God husmor?

(hoho, to innlegg på én dag..)

Etter å ha gjort unna litt husarbeid, begynte jeg å tenke; er jeg en god husmor? Nja, jeg prøver så godt jeg kan.
Men hvordan er man en god husmor? Må man vaske gulv, støvsuge, tørke støv, vaske/henge opp/brette klær, vaske kopper, ha en strøken kjøkkenbenk, lage næringsrik middag, vanne og stelle planter hver dag for å kunne plassere seg i kategorien god husmor? For hvis dette er tilfellet, når jeg ikke så veldig langt opp. 

Jeg vasker kopper (både to og tre ganger), koker flasker og sutter, vasker og henger opp klær hver dag. Støvsugeren danser jeg med et par ganger i uka, støvkluten er også ofte i sving. Plantestellingen har jeg fortalt om tidligere.. Kjøkkenbenken er vanskelig å holde strøken. En del er forbeholdt rene flasker og sutter, en annen vannkokeren og kaffetrakteren. Kjøkkenvekta kommer aldri tilbake i skapet pga at den blir brukt så ofte (veier opp melkepulver). Jeg blir sliten bare av å tenke på det..
Poenget er, jeg prøver så godt jeg kan å være en god husmor, men det er bestandig noe som skulle vært gjort. Jeg prioriterer å vaske kopper og klær og holde det ryddig. Resten går av seg selv når jeg finner et lite smutthull i tidsklemma:P
Men er det noe jeg er flink til, så er det dette med flaskene til Kasper og Mathias, maten og klærne deres. Der har jeg system. Stellebordet er fullt av klær, brettet pent sammen og lagt i stabler etter størrelser (M er litt større enn K). Noen ganger blir en bombe detonert neddi der, så da må det ryddes.
Nutramigen-boksene (melka) har fått en egen hylle inni et kjøkkenskap pluss at jeg stabler litt oppå kjøkkenbordet.
Flaskene er ferdig vasket og klare for koking.

 Nutramigen..

 
Nutramigen. 6 bokser i en eske, og 1 boks holder i 1 1/2 døgn, så det 
er kjekt å ha litt på lager;)



Nå sitter jeg og ser på Frustrerte Fruer og smågleder meg til i morgen. Kasper og Mathias skal både til fysioterapeuten og helsestasjon. Spent på å se hvor mye de har vokst siden sist, håper de fortsatt følger kurven sin. Hos fysioterapeuten skal vi ta en motorikktest for å se om de utvikler seg i takt med den korrigerte alderen sin. Nå klarer de å sitte selv en liten stund, så det tror jeg gjør et stort utslag på testen.
 Er usikker på om vi skal gå eller kjøre enda, men jeg tror jeg lander på å kjøre, for jeg skulle vært innom nav en tur og hørt ut litt om diverse ting. Så får jeg heller trille litt rundt i byen for å få frisk luft;)  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar