mandag 8. februar 2010

Cafébesøk, snø og bading.

Våknet til snø i dag, eller så begynte det å snø like etter at jeg sto opp.. Korttidshukommelse til gangs noen dager.
I 11-tiden var jeg, Kasper og Mathias på Backlund og drakk kaffe sammen med pappa. Men å komme seg dit var ikke bare bare. Har nye bilstoler som står fast i bilen og med to unger som ikke kan å gå, er jo det veldig gunstig når det laver ned med snø (snøflakene var like store som sokkene til guttene). I hvertfall, jeg pakket på dem uteklærne, la dem i vogna, trillet ut, satte en etter en i bilen, hev vogna (som hadde rukket å blitt full av snø) inni bagasjerommet, startet bilen, kostet snø og endelig kunne jeg kjøre. Kom meg til torget, parkerte, betalte parkeringsavgift, fikk ut vogna og ungene og labbet til Backlund. Da var jeg litt sliten og stresset så det var kjempegodt med en kaffe og vaffel:)
Kasper og Mathias var i storform og skulle helst stå i fanget og hoppe opp ned, men roet seg ganske fort når de fikk is. I dag ble det en slags lollipop på deling, og det var visst veldig populært:)

Etter å ha gjentatt bilrutinen kom vi oss velberget hjem i 1-tida. Spiste mat og så ble det leking "for alle penga". Vi har to matter på gulvet nå, for de ruller og aker seg rundt som bare det (og så må det jo bli plass til meg også):) Kjempeartig å se på dem når de holder på. Mattene tar litt stor plass, men det gjør ingenting.


Her holder vi til mesteparten av dagene:P







Senere på dagen okkuperte guttene senga mi en liten time. Tror de sover bedre der enn i sine egne.. Virker sånn, for de sovner nesten med en gang.

Ellers har vi ikke gjort så mye spennende i dag. Mamma kom en tur i halv 6-tiden og hadde litt mormor-tid, noe jeg tror alle satte pris på. Hun badet begge guttene og la dem ned, og etter det tok hun oppvasken!!! Så herlig! Bare det at noen andre gjør det har så mye å si, for jeg er egentlig litt lei av å vaske kopper. Spesielt flasker. Det har blitt en del flaskevasking oppgjennom tiden. Og koking..

Nå er det kveld, og jeg skal bare kose meg foran tv'n og spise litt mat før jeg finner senga. I morgen skal jeg en tur på arbeid og snakke med sjefen om hvordan det blir når jeg skal begynne på jobb igjen. Arbeidstider og sånt. Greit å vite litt sånt før jeg søker barnehageplasser:)

Ha en fin kveld alle sammen:)

1 kommentar: